Laajuus

Koulutuksen kesto on n. 1,5 kuukautta.

Aika

-

Hakuaika

-

Kenelle

Koulutuksen kohderyhmänä ovat työttömät tai työttömyysuhan alaiset verkkokauppaosaamista tarvitsevat ja siitä kiinnostuneet henkilöt, joiden työnhaku on voimassa TE-palveluissa. Koulutus sopii myös pk-yritysten verkkokaupassa työskenteleville ja verkkokaupan perustamista suunnitteleville henkilöille. Osallistujalla tulee olla hyvät digitaidot.

Kuvaus

Koulutuksessa saat tietoa digitaalisesta markkinoinnista, verkkokaupan perustamisesta, sisällöntuotannosta ja käytännön vinkkejä verkkokaupan ylläpitoon.

Koulutuksen aikana harjoittelet verkkokaupan ylläpitämistä, tuotat laadukasta sisältöä, kuten tuotekuvia ja videoita huomioiden tekijänoikeudet. Tutustut myös maksu- ja tilauskäytäntöihin.

Rakenne

Koulutuksen sisältö:

Digitaalinen markkinointi yritystoiminnassa
o markkinointi ja yritysviestintä
o eri kanavat ja niiden hyödyntäminen verkkokaupassa

Laadukkaan sisällön tuottaminen
o Valokuvasta tuotekuvaksi
o Videot markkinoinnissa
o Verkkojakelukelpoinen tekstimateriaali
o Tekijänoikeudet

Verkkokauppa toimintaympäristönä
o Toimintaympäristö, markkinat
o Verkkokauppa ja muut etämyynnin ehdot
o Maksuliikenne
o Tilaus- ja toimitusehdot
o Tekniset vaatimukset verkkokaupan perustamiseen
o Hakukoneoptimointi
o Lainsäädäntö
o Tutustuminen yleisimpiin verkkokauppa-alustoihin

Verkkokaupan ylläpito
o Ulkoasun muokkaus (teemat, värit, fontit ja logot) yrityksen ilmeen mukaiseksi
o Tuotetietojen ylläpito
o Tuotekuvat
o Tilausten käsittely

Toteutus: Koulutus toteutetaan monimuoto-opetuksena sisältäen lähi-, etä- ja itsenäisiä opintoja.

Lisätietoja:

Teemu Aho p. 040 341 5839, teemu.aho@gradia.fi

Kustannukset

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Jatko-opintomahdollisuudet

Gradiassa voit jatkaa opintojasi monipuolisesti esim. liiketoiminnan eritasoisiin tutkintoihin.

Hakupalvelut

040 341 6193
hakupalvelut@gradia.fi
chat gradia.fi/oppimaan
Ma, ke ja to klo 9–15, ti ja pe klo 10–14

Aika

-

Paikkakunta

Jyväskylä