Laajuus

Opintojen laajuus on 60 osaamispistettä. Koulutuksen suunniteltu kesto on n. 6 kk, henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaisesti (HOKS).

Hakuaika

Jatkuva haku

Kenelle

Syvyyttä myynti- ja asiakaspalveluosaamiseen!

Työskenteletkö myynnin ja asiakaspalvelun monipuolisissa työtehtävissä? Tuntuuko, että osaat suorittavan
työn, mutta et aivan täysin ymmärrä, miten asiat linkittyvät toisiinsa tai vaikuttavat tuloksellisuuteen?

Opinnot palvelevat juuri sinua – hae mukaan!

Hakeutuminen

Koulutukseen on jatkuva haku ja opintojen aloittaminen on mahdollista yksilöllisen suunnitelman mukaan. Mikäli voisit opiskella oppisopimuksella, otathan yhteyttä työelämäkoordinaattoriin ennen hakemista.

Kelpoisuusvaatimukset

Koulutus sopii liiketoiminnan alalla jo työskenteleville henkilöille, joilla on alan perustutkinto (merkonomi) tai henkilöille, joilla on aiempaa työkokemusta alalta. Tutkinnon osan suorittaminen edellyttää alalle soveltuvaa työpaikkaa, työssäoppimispaikkaa tai oppisopimuspaikkaa.

Hakijat, joiden äidinkieli ei ole suomi ja jotka eivät ole toimittaneet riittävää todistusta kielitaidostaan, kutsutaan seuraavaan mahdolliseen kielikokeeseen. Lisätietoa kielitaidon arvioinnista: www.gradia.fi/kielikoe.

Kuvaus

Kokonaisvaltainen myynti- ja asiakaspalveluosaaminen on kysyttyä kaikilla liiketoiminnan aloilla. Myynnin laadukkaalla suunnittelulla voidaan varmistaa toimintojen oikea-aikaisuus ja vastaaminen asiakkaiden kysyntään.

Koulutuksessa opit suunnittelemaan myynti- ja asiakaspalvelutyötä huomioiden aikataulut, eri asiakasryhmät ja lainsäädännön. Opit kartoittamaan asiakkaan tilanteen ja tarpeet sekä käsittelemään asiakaspalautetta ja hoitamaan reklamaatioita. Opit seuraamaan myynnin toimenpiteiden tuloksellisuutta, keräämään palautetta ja kehittämään asiakaskokemusta.

Rakenne

Koulutuksen aikana suoritat liiketoiminnan ammattitutkinnon myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelun ja toteuttamisen tutkinnon osan näyttämällä ammattitaitosi aidoissa myynnin ja asiakaspalvelun työtehtävissä.

Näyttöä varten sinulla tulee olla joko työ-, oppisopimus-, tai koulutussopimuspaikka, jonka hankit itse. Suoritetusta näytöstä saat virallisen todistuksen suoritetusta tutkinnon osasta.

Perehdyttäviä aihepiirejä ovat mm.
• Asiakassegmentointi
• Vuosikelloajattelu & monikanavaisuus
• Myynnin suunnittelu ja mittarit
• Myynti- ja ostoprosessi

Monta tapaa opiskella

Sinulle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma eli HOKS, jossa sovitaan opinnot, opiskelutavat sekä mahdolliset tukitoimet.

Opiskelu on monimuoto-opiskelua. Opintoihin sisältyy yksi etäyhteydellä toteutettava koulupäivä, Moodle-verkkokurssi sekä itsenäistä opiskelua ja työpaikalla tapahtuvaa oppimista.

Teams-opetuspäivä on 1.12.2022. Verkkokurssin suorittamiseen kuluu noin kaksi työskentelypäivää. Voit opiskella oman työsi ohella tai työpaikalle voidaan tehdä koulutus- tai oppisopimus.

Oppisopimuskoulutus edellyttää aina työsuhdetta tai yrittäjyyttä, ja sen voi aloittaa joustavasti. Lisätietoja: www.gradia.fi/oppisopimuskoulutus/l17387.

Jos olet kiinnostunut tai sinulla on kysyttävää koulutuksesta, ole yhteydessä: Opettaja Maiju Syvänperä, puh. 040 341 6305 tai sähköpostilla maiju.syvanpera(a)gradia.fi.

Kustannukset

Ammatti- ja erikoisammattitutkinnot ovat maksullisia. Tämän koulutuksen opiskelijamaksu 1.8.2022 alkaen on 190€. Oppisopimuskoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Jatko-opintomahdollisuudet

Koulutuksen jälkeen voit hakeutua suorittamaan Liiketoiminnan ammattitutkinnon loppuun.

Hakupalvelut

040 341 6193
hakupalvelut@gradia.fi
chat gradia.fi/oppimaan
ma, ke ja to klo 9-12, 12.30-15 ti klo 10-12, 12.30-14, pe klo 9-12


 

Tutkinnon perusteet

Katso ePerusteet

Paikkakunta

Jyväskylä